Stifado Arnaki

Idag är det rematch i min och Roberts lilla kocktävling. Jag kommer att få svårt att slå hans middag. Kanske särskilt eftersom jag gett mig fan på att laga grekiskt ikväll. Grekisk mat är väldigt god men den har ju kanske inte hittat in till finrummen ännu. Jag tänker dock göra en lite tillkryddad variant. Sen är det alltid kul att bjuda folk på någonting som de kanske inte ätit förut.

Menyn för kvällen blir i alla fall följande:

Förrätt
Melizanes ke koulokithakia tiganites me skordalia (friterad aubergine och squash med vitlökssås)

Varmrätt
Stifado Arnaki (grekisk lammgryta med schalottenlök och potatis)

Dessert
Baklava me pagoto (Valnötskaka med glass)

Vad tror ni? Det låter väl gott?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Mmmmm det låter helt fantastiskt! Jag är avis på stifadon.

2010-03-20 @ 18:39:28
URL: http://heartglitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0