Helglugn

Ah, ledighetens lugn sänker sig sakta över mig samtidigt som sonen skriker "gummibörn" och "rory" i mitt öra. Gårdagskvällen spenderades en snabbis i Sollentuna hos svägerskan med barn. Inga tacos den här fredagen men det är ju fredag nästa vecka också. Jag börjar dock längta svårt efter att Let's dance ska sluta. Tycker inte att det är så fantastiskt. Tycker faktiskt till och med att det är tråkigt. Jag vill egentligen kolla på På spåret...hur gammal är man inte då.

Det här är bortbjudningarnas helg. Igår åt vi som sagt mat hos svägerskan och idag blir det första delen i en kocktävling mellan mig och R hemma hos honom. Ser fram emot det. Han är väldigt duktig på att laga mat. Häromnyårsafton så lagade han en rådjursfilé som faktiskt är det godaste kött jag någonsin ätit. Efter middagen är det givetvis melodifestivalen igen. Hoppas att kvaliteten klättrar ett trappsteg från förra helgens delfinal som var rätt crap.

Imorgon är det in alla fall middag hos mamma och pappa i Sollentuna. Sonen har inte träffat dem ordentligt på ett tag så han kommer nog att bli överlycklig över det besöket. Imorgon är det även dags för tennis igen.  Jag lyckades inte spöa B förra helgen men den här helgen känner jag att det är dags. Nu jävlar ska jag visa var skåpet ska stå.

Mor min har hittat hit också. Så nu måste man väl börja censurera inläggen. Puss på dig mamma.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0