Måntan...eh måndag

Dagen har bjudit på få överraskningar bortsett från två. Vår webbyrå skickade en skiss på vår nya kontaktsida för företaget. Där personalbilderna skulle vara möttes jag av min egen vackra nuna iförd ett par pilotglasögon och sugandes på en cigarr. En bild från den dagen jag berättade för mina kompisar att jag skulle bli pappa (cigarr är obligatoriskt vid sådana tillfällen, det har jag sett på gamla filmer). Det visade sig att min kära kompis B, som jobbar som projektledare på webbyrån, hade försett deras AD med den bilden. Blev mycket förvånad när jag först såg det. Jag skrev genast ett mail till B där jag hotade med att skicka ut ett massmail till hans kollegor föreställande honom tvagandes sin nakna kropp i en Nya Zeeländsk älv. Visserligen är han ung, fräsch och utan den begynnande gubbmagen som numera pryder hans lekamen men bilden är ändå ingen fröjd för ögat. Detta är ju givetvis min högst personliga åsikt som jag förhoppningsvis inte delar med B's kära fru.

Den andra överraskningen kom när jag åt lunch. Jag gick ensam till den lokala japanen med siktet inställd på en finfin lunch i form av Gyoza (som jag hittills kallat gojsa tills jag blev tillrättavisad i förra veckan av en kollega). På menyn står att jag för 68 riksdaler ska bli serverad 7 stekta degknyten med köttfärsröra i. När jag blivit serverad och servitören redan försvunnit iväg ser jag till irriterande nog att jag bara fått 5 degknyten. Som alla stora män valde jag att svälja oförrätten, mumlandes arga saker om lurendrejeri och annat som inte passar sig för offentliga forum som detta.

Inga direkt positiva överraskningar, kanske inte överraskningar alls men väl värt att berätta om i min värld. 

      


Kommentarer
Postat av: stina

B's fru tycker att magen är bland det bästa med honom.

2010-02-09 @ 15:13:22
Postat av: B

Innan du börjar kasta granater i växthus borde du kolla inställningarna på en sajt som heter Facebook. Där har du och drygt 3 miljoner andra svenskar registrerat sig och laddat upp bilder. Somliga har även valt att visa sina privat bilder för sina vänners vänners, som exempelvis Papasaurus gjort. Alltså är det inte jag som har försett vår AD med den vackra bilden, utan IT-geniet själv. Grattis!

2010-02-10 @ 16:31:09
Postat av: Pappasaurus

Jo men vem visade honom mitt facebook-konto? Han sa att han fick bilden av dig för övrigt.

2010-02-10 @ 19:33:51
Postat av: B

Jag lyfte inte ett finger. Han var smart nog att nosa upp dig på egen hand, men förstår att du hade behöft hjälp med en sådan grej

2010-02-11 @ 14:19:50
Postat av: Pappasaurus

Mjo, lika mycket som du behöver hjälp med att stava till "behövt".

2010-02-11 @ 21:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0