Vuxet och inte så vuxet

Hej och hallå. Jag har haft en körig förra vecka och därmed helt glömt bort att jag har en blogg. Tokigt värre.

I fredags hade vi firande av förra månadens budget. Vi hade otroligt trevligt. Vi började redan kl 15 med lite spavistelse och champagne. Därefter gick taxin vidare till Pontus by the Sea och ännu mer champagne. Här hade vi provning med ostron och snittar. När vi hade fått så mycket champagne som vi möjligtvis kunde behöva gick resan vidare till Kungsholmen och en riktigt fin trerätters middag. Kl 01:30 snubblade jag alltså in hemma, full som en kastrull och mätt som en plätt.

Dagen efter fick jag respit från pappalivet av Sofie som tog med sin min son ut på fika. Jag vaknade kl 13. Något jag inte gjort på flera år. Efter att ha haft ångest i två-tre timmar lämpade vi av Agge hos gudmor där han skulle spendera natten och fylletåget gick vidare till Ola och Sofie som hade inflyttningsfest. Här vankades det finfint snacks och en hel del öl. När jag vid kl 01 igen kom in i mitt hem ville jag mest dra någonting gammalt över mig. Sagt och gjort, jag drog mitt täcke över mig och sov så tungt att jag inte trodde att jag någonsin skulle kunna komma upp ur sängen när Sofie väckte mig kl 09.

Söndagen innebar ännu lite mer ångest för efter att ha umgåtts med Agge i tre timmar så skulle jag egentligen iväg igen på Hockey. När jag började gå mot tunnelbanan blev jag dock tvungen att vända när min son lite desperat började ropa "pappa kom" och "pappa inte gå". Det skar för mycket i hjärtat helt enkelt så jag spenderade eftermiddagen med att leka med min son och vara ute i solen istället. Ett vuxet och bra beslut kände jag när dagen var slut.

Nu är det ny vecka och nya tag. Dessutom ett nytt kvartal. Vem vet vad det kan innebära.

Kommentarer
Postat av: sofie

Jag gissar på att det blir årets bästa kvartal... det är iaf så det känns. Och det spritter i kroppen!

2010-04-14 @ 11:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0