The usual suspects

Idag fick jag veta någonting fruktansvärt. En otroligt filmintresserad tjej på mitt jobb har inte sett De Misstänkta. Vi satt över lunchen och diskuterade bra filmer med twist på slutet och jag drog givetvis De Misstänkta som min favorit och hon hade inte sett den. Detta måste givetvis åtgärdas. Jag har packat ner min De Misstänkta i jobbväskan och hon måste omgående gå hem och se den imorgon. Ingenting annat tolereras. Man kan inte gå genom livet utan att veta vem Keyser Söze är. 

Mina favorit filmer med twist på slutet är nedanstående:

1. De misstänkta (the usual suspects)
2. Memento
3. Fight club
4. Sjätte sinnet

Sen har vi ju självklart också twistarnas twist: Tatatam! Bobby Ewing kliver ur dushen i Dallas efter att ha varit död i typ en hel säsong. Pam hade bara drömt alltihop!!

     


Kommentarer
Postat av: Sofie

Mitt bidrag till listan: The Others.

2010-02-23 @ 21:25:29
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0