Lördagsmusik

Jag har på Sofies begäran satt ihop en playlist för en soligt vacker lördag. Det blev en hel del gammal 50-tals rock, soul och lite sköna raspiga jazzröster såsom Billie Holliday och Nina Simone. Jag gillar den skarpt. Det började egentligen med att Sofie ville höra Did I tell you med Jerka Williams och att jag skulle utgå ifrån den. Ska nog börja utgå ifrån en specifik låt lite oftare. Man vet aldrig var man hamnar.

Vi har haft kusinbesök här idag. Vi har nämligen suttit hundvakt åt Sofies systers hund Kinjo. En jättefin eskimåhund (eller vad de heter). Blev en natt extra då Sofies systers familj satt fast på Östersjön på Silja Galaxy. De körde en skön svennekryssning. Länge sen jag var på en sådan. Kanske är dags igen. Tror dock att jag kanske skippar den värsta dräggfyllan i sådant fall. Den som kommer vid 22-23 rycket på kvällen.

Appropå musik igen så måste jag säga att om jag hade en cabriolet och skulle köra en skön sommarcruise någon gång så är det nog My Girl med the Temptations som kommer ljuda ur högtalarna.

Nu är det dags för solskenspromenad med Björn och Stina. Kanske en brunch på det, vem vet.

                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0