Ständigt denna bilprovning

Bilbesiktning är ett jävla gissel. När vi hade saaben så gick den igenom utan anmärkning för att två veckor senare rasa ihop så att det var skrotardags. Vår nuvarande Citroen däremot funkar som den ska men går tamigfan aldrig igenom besiktningen. Börjar bli tröttsamt. Förra året var det fel på bromsarna och i år var det styrleden. Egentligen får vi inte ens köra bilen, förutom till verkstad då förstås. Jag gillar inte bilprovningen helt enkelt. De är inte att lita på.

Jag vill köpa en ny bil. Jag vill ha en fräsig passat eller en Kia. Vi kan ha en omröstning här. Alla ni tio som läser får säga om det ska bli en passat eller en Kia. Tänk på att Kia blir AIK baklänges. Sådant är väldigt viktigt när man väljer bil. Tassap betyder nämligen ingenting. Jag är inte säker på att jag kan ha en bil vars namn inte betyder någonting baklänges.

Kommentarer
Postat av: Linda

KIA KIA KIA! AIK AIK AIK!

2010-03-25 @ 22:41:31
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0