Katten hänger i garnet

Har haft en blogg tidigare. Sedan den lades ner har följande hänt:

- Jag har fått barn, Algot 2 år
- Jag har gift mig
- Jag har bytt jobb
- Jag har blivit 30 år
- Jag har blivit ännu mer gråhårig
- Jag har gått ned i vikt och sedan upp lite igen
- Jag har börjat spela tennis

Och givetvis en hel del annat också men dessa saker är väl de som kanske tagit upp det mesta av min tankeverksamhet. Exakt vad den här bloggen ska göra eller vad den ska tillföra världen är jag inte säker på ännu. Den kanske bara får vara ett forum för mina tankar och funderingar...eller en modernare form av dagbok...som alla kan läsa. Blir det en dagbok då? Ska inte dagböcker vara någonting privat?

Min fru vill i alla fall att jag ska skriva blogg. Jag tror att hon kanske tycker att jag behöver ventilera tankar någonstans. Har en tendens att fundera sönder saker nämligen. Om någonting hänt mig under dagen så ligger jag i sängen på kvällen och tänker igenom alla slags scenarion som kan komma av den händelsen. Jag har ett mantra som jag försöker anamma men jag lyckas inte alltid. Sällan faktiskt. Mantrat är i alla fall "allting kan hända, därför oroar jag mig inte". Måste börja säga det till mig själv om morgnarna.

Angående namnet på bloggen så tror min son att jag jobbar på Pappasaurus. Han har iofs droppat cirkus, kängu och några till ställen också men Pappasaurus var det jag gillade mest. Puss på er och på återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0