Legomys

1:a dagen med ny vinnarmentalitet. Det har gått riktigt bra faktiskt. Har haft riktigt vassa säljsamtal hela dagen och jobbat arslet av mig. Jag hade mer telfontid än alla andra på jobbet och fick flest napp också. Jag är nöjd hittills.

Min söta son är så härlig när jag kommer hem på kvällarna. Idag hade han saknat pappa så mycket att han inte gick med på att leka tåg med mamma utan det skulle minsann vara pappa. Man blir ju alldeles kärvarm inombords när man kommer hem till det. Pappa är dessutom bäst på att bygga legotorn. Jag bygger nämligen "Torno stabilo", det stabilaste legotornet som någonsin byggts...bortsett från att det är väldigt lätt att rasa och att Algot älskar att rasa det precis när jag byggt klart. Men det bjuder jag på. Märk väl förresten att tornet på bilden nedan inte är ett Torno Stabilo. Ett sådant är mycket stabilare.

Ikväll blir det låååång lässtund känner jag. Håller på att klämma Religionen, en bok om Johanniterordens sista stora slag på Malta. En mycket trevlig bok. Anda böcker jag läst i år som jag rekomendera är:

- Ängelns lek
- Legionären
- Ett öga rött
- Anteckningar från en lite Fiat
- Bergens väktare (del tre i en serie om Djinghis Khan så jag rekomenderar hela serien)

Nu blir det åter till familjemys med tända ljus och varma tofflor.

                                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0