Middagsbattle

Vi körde första rundan av vår egna "halv åtta hos mig" igår. Robert körde igång vårt battle med en middag i fransk anda. Förrätt blev en mycket god löksoppa, varmrätt blev en förfinad och galet god beuf bourguignon och till dessert serverades det chokladfondant med nougat i. Det var en av de godaste middagarna jag ätit på riktigt länge. Han kan han, den där Robert. Till sin hjälp hade han dessutom Julia Childs franska kokbok. Ni vet den som de har gjort film om. Kanske snor den nästa gång jag är där :-)

På min kväll funderar jag på att antingen gå all in på en helgrekisk afton eller köra någon form av italiensk/grekisk/svensk fusion. Vi får se. Kan ju det grekiska köket iofs så det är ju ett rätt säkert kort.

Efter middagen igår blev det schlager igen och jag förvånas ständigt över hur dåliga bidrag de låter vara med. Den androgyna pojken som inledde kvällen blev inte helt otippat en flickfavorit, trots sitt halvtaskiga mimande. Mina favoriter var helt klart Pauline med sin lite raspiga Dinah Washinton-röst och sen gillade jag faktiskt Andreas Johnson. Lite tråkig i början men den tog sig. Jag röstade också igår. Insåg medan jag gjorde det att jag tagit sista steget över till den mörka sidan. Att rösta i melodifestivalen är faktiskt helt sjukt. Det betyder ju absolut ingenting, på samma sätt som Idol inte betyder någonting. Det enda som saknas nu är väl att jag börjar hytta med paraply mot skejtande ungdomar och skicka arga insändare till Metro. Then my journey to the dark side will be complete.

Lennart Ekdahl är för övrigt vår tids onda kejsare.

       

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha... du blir bara mer och mer gubbe. Jag älskart!

2010-02-15 @ 09:55:21
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0