Min krångliga far

Ibland blir man ju fan förbannad. Min 57-årige far, hypokondriker så det står härliga till och med lätta hjärtproblem, får ont i bröstet och vänstra armen men vägrar åka in till sjukhuset för att "det är så tråkigt". Det tog 5 minuters utskällning från min sida och ett dåligt samvete-inlägg i form av "det är ju tråkigt om inte Algot ska kunna komma ihåg sin farfar" innan han åkte. Vanligtvis, när han typ är förkyld, så är han dödssjuk och behöver vård men när han väl har riktiga symptom så vill han minsann inte ta tag i det. Man kan ju bli trött för mindre.

I övrigt så har jag fått sålt ett finfint event idag. Ingen ond dag som inte har gott i sig också med andra ord.

Min fru sitter och pratar med sin syster på telefon just nu. Oftast när dom pratar så förstår jag ingenting. Det är "kände du någon stråle" och "jag kände i kroppen" eller "ooo snart är det fullmåne och då händer det här och det här". Dom använder även ord som jag aldrig hört förut och jag har hört en ganska omfattande samling med ord. Ibland undrar man om vi lever i samma värld. Fast de kanske tycker likadant om jag snackar fotboll iofs.

Kommentarer
Postat av: stina

hoppas pappa petros kryar på sig.



vill passa på att bjuda in till min nya blogg. new and improved. typ.

stinamedk.se



ses på lördag!

2010-02-25 @ 21:57:12
URL: http://stinamedk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0