Min smarta son

Har haft en fantastisk helg. Den började fint med LeRouge, middag med Björn och Stina och fantastiska lammracks. Den gick vidare i shopping med Gurra G, fika hemma med Robban och Katarina och sedan Melodifestivalmys med räkor. Igår fortsatte det med mysig vinter/vårpromenad, Allsvensk premiär (skitmatch men kul ändå) och sedan vampyrfilm och Tacos på kvällen. Sammantaget en av de bästa helgerna jag haft på länge.

Jag har haft en del funderingar kring barns tankegångar på sistone. Algot är duktig på att minnas saker och duktig på att prata. Det underliga är att om man tex frågar vad han gjort på dagis under dagen så kan man få en redogörelse för vad som hände för två veckor sedan. När man påminner om vad som hänt under dagen (för Sofie frågar oftast lärarna det) så kommer han igåg det också men det som hände för två veckor sedan är det som fastnat i minnet. Likadant så kan han börja prata om saker som man själv knappt kommer ihåg men som hände för en månad sen eller någonting som jag och Sofie pratat löst om som han då snappat upp. Tex har han snappat upp att mormors pojkvän heter "hamburgersson" (han heter någonting liknande men Algot har uppfattat det som Hamburgersson) vilket han helt plötsligt började prata om en dag. Det är helt klart livsfarligt att tala fritt inför honom nuförtiden i alla fall. Man vet ju aldrig vad han snappar upp. Det hade i alla fall varit intressant att läsa lite mer om barns tankegångar och psykologi. Tror nämligen att min son är smartare än de flesta barn.

Nu är det spöket Laban på TV. Shit va bra det är.

              


Kommentarer
Postat av: sofie

Min son dårå!

2010-03-15 @ 21:06:39
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0