Städhjälp

Jag har länge funderat på att skaffa städhjälp hemma. Det skulle vara så otroligt skönt och vi skulle slippa ännu ett stressmoment i vardagen. Dessutom blir jag lite extra sugen när jag hör historierna som min chef berättar om sin polska städerska Lola. Hon verkar vara en färgklick i vardagen och han har under tiden som han han nyttjat hennes städtjänster fått följande två sms:

nr 1. your small table for alcohol is broke, you lost three bottles (de har tydligen ett litet sidobord hemma med spritflaskor på som Lola pajade, hon tyckte minsann inte att hon behövde betala för varken bordet eller flaskorna heller)

nr 2. I am under your door, so close. We have mistake (detta lyckades vi inte koda om till förståelig engelska)

Dessutom är hon tydligen lite dryg. Hon har betalt för att stryka hans skjortor men känner tydligen inte för att stryka alla utan stryker så många som hon har lust att stryka. Otroligt charmigt måste jag säga. Jag gillar henne skarpt. Hon verkar klipsk. Att göra precis som man känner för är klipskt. 

En fråga: ser städerskor ut som de gör i amerikansk film? I sådant fall kommer jag nog aldrig få skaffa en städerska.

  

Kommentarer
Postat av: kusin annika

klart ni ska skaffa r en polska men göm vinet och spriten.. de verkar tuta en hel del!!!!!



kram annika

2010-03-04 @ 02:20:05
Postat av: sofie

Mä! übertjusigt med en lite tjusigare städerska ju. Frågan är om det blir rent.

2010-03-04 @ 09:09:58
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Sofie städar ju idag. På med den där outfiten baby!

2010-03-04 @ 13:58:23
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0